Open op zondag 9, 16, 23 en 30 december van 10u-18u
Hulp nodig? 050/40 00 13 (ma-za) & mail

Waarom verzamelen we je persoonlijke gegevens?
We gebruiken de gegevens die wij verzamelen om jou de beste beleving van onze producten en services te bieden, en om jouw ervaringen te verbeteren. We gebruiken de gegevens ook om met jou te communiceren, bijvoorbeeld om je berichten over je bestellingen/reservaties te sturen en om nieuwe promoties, producten, services of andere updates bekend te maken.


Op welke manier verzamelen we je persoonlijke gegevens?
Persoonlijke gegevens die je aan ons meedeelt in de winkels.
Wanneer je iets bij ons (online) koopt, kunnen wij je om informatie vragen zodat we de transactie kunnen voltooien. Dergelijke gegevens kunnen je naam, telefoonnummer, adres en woonplaats, telefoonnummer, e-mailadres, IP-adres en betalingsgegevens omvatten. 

Andere bronnen
Onze onlinediensten zijn een dynamische en innovatieve omgeving, wat ook betekent dat we voortdurend op zoek zijn naar een betere dienstverlening op je maat. Dit kan ook inhouden dat er nieuwe toepassingen komen waarbij we je gegevens op een andere manier gaan verzamelen en/of willen gebruiken. Hierover zullen we altijd zo transparant mogelijk communiceren in dit privacybeleid.   

Verzamelen we ook persoonlijke gegevens van minderjarigen?
We richten ons niet op kinderen en is niet bedoeld om kinderen aan te trekken. We zullen nooit opzettelijk persoonsgegevens van kinderen vragen of kinderen verzoeken om persoonsgegevens sturen. Hoewel bezoekers van alle leeftijden over onze website kunnen navigeren, verzamelen wij nooit opzettelijk persoonsgegevens van personen onder de zestien. Als na een kennisgeving door een ouder of voogd of na constatering via andere middelen blijkt dat een kind onder de zestien zich op ongepaste wijze bij deze site heeft aangemeld met gebruik van valse informatie, zullen wij het account van het kind annuleren en de persoonsgegevens van het kind uit onze records verwijderen.

Waarvoor gebruiken we de verzamelde persoonlijke gegevens?
(Online) aankopen
Om je (online) aankopen zo soepel mogelijk te laten verlopen kunnen we enkele van je gegevens vragen zoals voor- en achternaam, adres en woonplaats, telefoonnummer, betaalgegevens, IP-adres en e-mailadres. Met deze gegevens kunnen we de producten leveren op het juiste adres en nemen we contact met je op over je bestelling. Zo bellen we nog even als er iets onduidelijk is, en als je producten bestelt of reserveert in onze winkels, sturen we een sms wanneer deze klaarliggen. Om je aankoop te betalen maken wij gebruik van een beveiligde betaalomgeving. In de winkel herkennen we je aan je mooie ogen, op internet kijken we naar je IP-adres. We onthouden je voorkeuren en geven zo een passend advies. Via e-mail kunnen wij je contacteren over je bestelling, facturen of al je vragen beantwoorden.

Klantenservice
Tijdens de openingsuren kan je ons bereiken in de winkel. Verder kan je met ons e-mailen, Facebooken, Instagrammen en bellen. We houden je gegevens bij zodat we je zo snel mogelijk antwoord kunnen geven op je vragen. Om onze service beter te maken, analyseren we alle contactmomenten.

Account 
In je Dhondt-account staan je persoonlijke gegevens, zoals naam, aflever- en factuuradres en telefoonnummer, alsook je inloggegevens bij online aankopen. Zo hoef je je gegevens niet steeds opnieuw in te geven. We bewaren ook gegevens over je eerdere bestellingen.

Nieuwsbrieven
Je kan je aanmelden voor onze nieuwsbrief. Zo houden we je op de hoogte van nieuwigheden, promoties, evenementen, etc.

Verbetering
We proberen je altijd zo goed mogelijk te helpen, maar soms kan het beter. Zo benaderen we je soms voor een klantonderzoek. Bovendien houden we je klacht bij om deze zo goed mogelijk te behandelen en het in de toekomst beter te doen.

Acties
We organiseren soms wedstrijden en acties waarbij we je naam en e-mailadres vragen. Je hoort dan van ons of je gewonnen hebt. We gebruiken deze gegevens ook om onze acties te analyseren.

Advies op maat
We helpen je graag zo goed mogelijk en stellen je graag producten voor die perfect bij je passen. We gebruiken je gegevens ook om onze sites te verbeteren. En om nuttige advertenties te laten zien op bijvoorbeeld Facebook. 

Fraudepreventie
Soms moeten we klantgegevens gebruiken om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. Bij verdachte gebeurtenissen zijn we genoodzaakt je gegevens doorgeven aan overheidsinstanties.

Worden je gegevens aan derde partijen doorgegeven?
Tenzij je hiervoor je toestemming hebt gegeven of wij juridisch verplicht zijn dit te doen, zullen wij je persoonlijke gegevens niet doorgeven, verkopen, enz. aan derde partijen.
In bepaalde gevallen zullen bepaalde derden wel toegang krijgen tot de gegevens die over je worden verzameld: 
Leveranciers van Dhondt
Om onze diensten te leveren doen wij wel een beroep op een aantal onafhankelijke bedrijven of dienstverleners, zoals voor het leveren van een aantal infrastructuur- of IT-diensten, het uitvoeren van betalingstransacties via onze diensten, het leveren van producten, enzovoort. Het is mogelijk dat dergelijke bedrijven in het kader van hun opdracht voor ons toegang krijgen tot bepaalde gegevens en informatie. Wij laten dit enkel toe in de mate dat dit noodzakelijk is voor de uitvoering van hun opdracht en deze bedrijven de nodige garanties bieden ten aanzien van de toegang en eventueel gebruik van deze gegevens en informatie.  

Sociale media
Bepaalde van onze onlinediensten bevatten sociale media–“knoppen” van sociale netwerken zoals Facebook, Instagram, enzovoort. Deze laten je toe op deze platformen informatie te delen. Deze knoppen worden uitgevoerd en beheerd door de sociale netwerken zelf. Wij hebben zelf geen controle op de toepassingen die deze bedrijven met deze knoppen maken. Wij raden je aan de gebruiksvoorwaarden en privacybeleid van deze sociale netwerken door te nemen. Voorliggend privacybeleid regelt enkel het gebruik van de gegevens die door Dhondt worden verzameld

Autoriteiten
In bepaalde omstandigheden zullen wij je gegevens moeten delen met of doorgeven aan de autoriteiten. Dit kan bijvoorbeeld zijn om te voldoen aan de wet of een rechtelijke beslissing, om fraude of beveiligingsproblemen te detecteren en om aan te pakken of om onze rechten te beschermen.

Hoe kan je jouw gegevens beheren en eventueel verwijderen?
Op elk moment kan je de persoonlijke gegevens die wij over je verwerken, inzien en eventueel onnauwkeurige of onvolledige gegevens laten verbeteren of verwijderen. Indien je over een Dhondt-profiel beschikt zal je zelf bepaalde persoonlijke gegevens kunnen wijzigen of verwijderen. In de andere gevallen kan je ons contacteren door gebruik te maken van de contactgegevens die je onderaan deze alinea terugvindt. Als je je rechten uitoefent, vragen we je zo specifiek mogelijk te zijn, zodat we je vraag concreet en correct kunnen behandelen. We wijzen er ook op dat we je identiteit redelijkerwijs moeten kunnen verifiëren om je rechten uit te oefenen, zodat we kunnen vermijden dat iemand anders ze uitoefent.
Je hebt ook steeds het recht je te verzetten tegen het gebruik van je gegevens voor direct markering-doeleinden. Contacteer ons door een mailtje sturen naar info@dhondt.be of contact opnemen met het klantenserviceteam om je gegevens te laten verwijderen

Hoe worden je gegevens beveiligd?
Wij vinden het belangrijk dat je gegevens op een veilige manier worden behandeld. Daarom maken we gebruik van diverse beveiligingstechnologieën en –maatregelen om je gegevens op gepaste wijze te beschermen tegen ongeautoriseerde toegang, gebruik, verlies of openbaarmaking. Helaas is het uitwisselen van informatie via het internet nooit 100% veilig. Hoewel we er alles aan doen op de veiligheid van je gegevens te vrijwaren, kunnen we dit zelf niet op absolute wijze garanderen. 

Update van deze privacyverklaring
Wij zullen deze privacyverklaring in sommige gevallen bijwerken naar aanleiding van gewijzigde diensten, feedback van klanten of wijzigingen in de privacywetgeving.

NIEUWSBRIEF

Blijf op de hoogte van alle nieuws en promoties